reklama

Je šťastná aj deťmi, lebo ju v tom dobrí ľudia nenechali samu

Anna sa rozhovorila, lebo dokázala uveriť ľuďom okolo nej. Len vďaka nim je dnes šťastná aj so všetkými svojimi deťmi, hoci to vonkoncom nemá ľahké. Ľudia jej dodali potrebnú nádej. Nie je to rozprávka, je to skutočný príbeh.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Neružové detstvo

Mám 26 rokov a odmalička som vyrastala u starkej, pretože moja mama mala v čase, keď som sa narodila, len 16 rokov. Neskôr si mama našla nového partnera, podnikateľa, s ktorým sa zosobášila a boli spolu 10 rokov. Narodilo sa im dieťa, môj brat. V tom čase som bývala s nimi. Najprv bolo všetko v poriadku, ale neskôr začal mamin manžel piť, hľadať si nové známosti a biť mamu. Mama aj so mnou ušla k mojej starkej, môjho brata zobral manžel k svojej matke a nakoniec sa rozviedli. Po nejakom čase si mama našla nového partnera, s ktorým je už 17 rokov, majú spolu 2 deti a sú spolu šťastní...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príbeh pokračuje

So svojim partnerom som sa zoznámila, keď som chodila na strednú školu. Zo začiatku bolo v našom vzťahu v podstate všetko v poriadku, až na to, že môj priateľ bol veľmi žiarlivý. Keď som napr. išla na návštevu k mame, podozrieval ma, že idem preč preto, že mám niekoho iného. V osemnástich sa nám narodil prvý syn, neskôr prišiel na svet aj druhý. Postupom času začal môj priateľ piť, vodiť si domov iné ženy a odo mňa chcel, aby som fungovala ako ich slúžka. Keď som neposlúchla, veľmi ma zbil. Niekoľkokrát som ušla aj s deťmi k mame, ale vždy som sa nechala prehovoriť a vrátila som sa... Vždy sľuboval, že sa to už nebude opakovať. Odpustila som mu, on sa niekoľko týždňov správal normálne a potom sa kolotoč spustil znova.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď začal surovo útočiť aj na naše deti, to som už nedokázala zniesť. Medzitým som však znovu otehotnela. Po dvoch mesiacoch od otehotnenia môjho partnera zatvorili, takže sa naša dcéra narodila počas jeho pobytu vo väzení. Po návrate z väzenia sa správal „normálnejšie“, zamestnal sa a bil ma menej surovo. Neskôr sa to ale začalo znovu. Zábavy, alkohol a kolotoč násilia, mojich útekov s deťmi k mame sa znovu rozbehol naplno... Vyhrážal sa mi, napadol dokonca aj moju mamu a členov mojej rodiny. Podala som naňho aj trestné oznámenie, pre nedostatok dôkazov ale skončilo len finančnou pokutou. Keďže sa ale môj priateľ nedokázal správať normálne, kopili sa mu priestupky, až nakoniec znovu skončil vo väzení. Zostala som v byte, kde sme žili, sama s deťmi. Postupom času sa ku mne nasťahovala partnerova matka, jej druh a jeho bratranec. Doma ustavične pili, fajčili, kričali, deti nemohli spať. Najstarší syn kvôli tomu niekoľkokrát nemohol ísť do školy. Bratranec môjho priateľa ma znásilnil a ja som otehotnela... Neskôr odkúpil byt, v ktorom sme bývali, chcel odo mňa nájomné, mne nezostávali peniaze na jedlo a plienky pre deti a všetko som to zvládala len s pomocou mojej mamy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nový život

Uvedomila som si, že nie je možné, aby sme (ja a deti) naďalej žili medzi takýmito ľuďmi a s pomocou mamy som sa rozhodla konať - odísť od nich, opustiť svojho partnera a začať spolu s deťmi nový život.

S pomocou dobrých ľudí som sa s deťmi dostala do krízového centra a neskôr do nového domova, kde sme mohli zostať dlhší čas. Bola to pre mňa aj pre deti veľká úľava, lebo sme sa viac nemuseli ničoho báť, konečne sme sa v noci dobre vyspali, mali sme potrebné prostriedky na živobytie a mohla som sa pokojne pripravovať na príchod nového človiečika do rodiny. Mala som aj trochu obavy, ako to všetko pôjde ďalej. Zistila som však, že okolo seba mám kopec dobrých ľudí, ktorí sú ochotní v núdzi pomôcť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a malý baculiačik je tu...

Nie je však so mnou. Svojho synčeka som sa ihneď po narodení rozhodla vzdať. Nebolo to pre mňa vôbec ľahké, ale cítila som, že silne traumatizujúce okolnosti, za ktorých bolo dieťa počaté (znásilnenie), by mi bránili v tom, aby som ho vychovávala „naplno“, s láskou, ktorú si zaslúži a pre dieťa bude lepšie, ak bude vyrastať u niekoho, kto ho bude s láskou vychovávať. Zaslúži si to! Najskôr ho umiestili do starostlivosti profesionálnej rodiny a následne si ho mal adoptovať mladý pár, ktorý nemôže mať vlastné deti.

V septembri som sa aj s deťmi presťahovala do zariadenia, kde sme mohli zostať dlhší čas. Financie prispievali ľudia cez projekt Fóra života s názvom Zachráňme životy. Z celej situácie som sa len ťažko spamätávala a bola som odkázaná na pomoc psychológa. Zmena prostredia mi však svojím spôsobom trochu pomohla a bola som rada, že som sa rozhodla dať dieťatku aspoň život.

V októbri však nastal u mňa obrovský zvrat. Rozhodla som sa zmeniť svoje predchádzajúce rozhodnutie a synčeka som chcela získať späť. Uvedomila som si, že má len mňa a keď som ho uvidela, ako ku mne vystiera rúčky, totálne ma to zmenilo. Vedela som, že to už nebude také ľahké, lebo to už bolo na rozhodnutí súdu. Ale chcela pre to urobiť všetko.

A podarilo sa to. Získala som svojho synčeka späť. Bola to veľká dráma, ktorú som si tak trochu zapríčinila sama. Ale všetko dobre dopadlo a spolu s deťmi sme malému začali venovať všetku starostlivosť a pozornosť. Pribudlo nám oveľa viac povinností, ale sme šťastní, že sme konečne všetci spolu. Deti sú azda to jediné, čo mi prináša radosť.

Neviem si už ani predstaviť, že by som malého nemala pri sebe. Priniesol do rodiny veľa radosti a pokoja, hoci to nebolo ľahké. Pomaly začíname rozmýšľať o tom, ako vyriešiť svoje bývanie natrvalo. To ustavičné provizórium je pre ženy, ktoré si tak veľa vytrpeli, často veľmi skľučujúce.

Anna (meno bolo zmenené)

Prežila si toho ozaj veľa a ako sama hovorí, nebyť pomoci okolia a darcov z projektu Zachráňme životy, nezvládla by to. Dnes má deti pri sebe a v zariadení sa veľa naučila, ako sa pripraviť na skutočný život. Prajeme jej, aby jej to vyšlo. Aby mala veľa radosti z detí a raz boli jej oporou.

Mária Demeterová, koordinátorka projektu Zachráňme životy

Cieľom projektu Zachráňme životy realizovaného Fórom života, o.z. je pomôcť matkám v ťažkej situácii. Darcovia si môžu vybrať zo zverejnených príbehov, ktorej mame svojimi peniazmi pomôžu. Celý príspevok použijeme na konkrétnu pomoc matke a jej dieťaťu, čo si darcovia môžu skontrolovať na webe. Záujemcovia nás môžu kontaktovať na info@zachranmezivoty.sk www.zachranmezivoty.sk

Fórum života je zriaďovateľom neziskových organizácií poskytujúcich všeobecnoprospešné služby - Poradne Alexis n.o., gynekologickej ambulancie Gianna n.o. a prevádzkovateľom projektu Zachráňme životy. Je platformou združujúcou 51 mimovládok, desiatky spolupracujúcich organizácií a stovky jednotlivcov, podporovateľov a dobrovoľníkov, ktorých spája spoločná vízia – ochrana ľudského života v každej jeho fáze a rodiny ako optimálneho miesta rozvoja ľudskej osobnosti. Svoju misiu napĺňa v troch oblastiach – v advokácií, prevencii a v konkrétnej pomoci.

Fórum života

Fórum života

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Fórum života je zriaďovateľom neziskových organizácií poskytujúcich všeobecno-prospešné služby - Poradne Alexis n.o., gynekologickej ambulancie Gianna n.o. a prevádzkovateľom projektu Zachráňme životy. Je platformou združujúcou 51 mimovládok, desiatky spolupracujúcich organizácií a stovky jednotlivcov, podporovateľov a dobrovoľníkov, ktorých spája spoločná vízia – ochrana ľudského života v každej jeho fáze - od počatia po prirodzenú smrť a rodiny ako optimálneho miesta rozvoja ľudskej osobnosti. Svoju misiu napĺňa v troch oblastiach – v advokácií, prevencii a v konkrétnej pomoci. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu